دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۲۷۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۲

به گزارش آوای خزر،مهم‌ترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. 

کوشنر: عادی‌ سازی روابط اسرائیل و عربستان قطعی است: جرد کوشنر داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا پنجشنبه شب همزمان با موافقت مغرب برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل، گفت: روابط اسرائیل با عربستان نیز قطعی است. کوشنر به جزییات بیشتر این خبر و زمان دقیق عادی‌سازی روابط عربستان با اسرائیل اشاره‌ای نکرده است. کوشنر در خصوص روابط مراکش و اسرائیل که دقایقی پیش ترامپ، آن را اعلام کرد، نیز گفت: اسرائیل یک دفتر نمایندگی در مراکش بازگشایی خواهد کرد و پروازهای مستقیم نیز میان دو طرف برقرار خواهد شد.

واکنش منفی روسیه به مصوبه برجامی مجلس: ایران مسئولیت‌پذیری نشان دهد: وزارت خارجه روسیه روز چهارشنبه از ایران خواست "حداکثر مسئولیت" را در حفظ توافق هسته‌ای بزرگ سال ۲۰۱۵ با قدرت‌های جهانی نشان دهد. سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه، پس از اعلام این خبر که ایران قصد دارد سانتریفیوژهای پیشرفته را در سایت اصلی غنی سازی هسته ای خود در نطنز نصب کند، گفت: " ما از طرف ایرانی می‌خواهیم تا ریسک بیشتری نکند و رویکردی مسئولانه نشان دهد. "یابکوف افزود: "ما معتقدیم که نشان دادن حداکثر مسئولیت در این شرایط ضروری است."

اطلاعیه مهم بانک مرکزی درباره قانون جدید چک: بانک مرکزی و شبکه بانکی به منظور اجرای قانون جدید صدور چک، دسته چک‌های جدید با مدت اعتبار حداکثر ۳ ‌سال از زمان دریافت چک و با درج شناسه یکتا و با قابلیت ثبت در سامانه صیاد منتشر می‌کند ضمن اینکه دسته‌چک‌های فعلی در دست مردم به روال سابق کارسازی شده و نیازمند ثبت در سامانه صیاد نیست.

بهاره رهنما بار دیگر عذرخواهی کرد: در پی حاشیه‌های پیش آمده برای صحبت‌های یکی از شرکت کنندگان در قسمت‌های اخیر یک برنامه که مصداق بی‌احترامی به قوم لر محسوب شده بود و انتقادهای برخی مخاطبان و حذف این قسمت به تصمیم ساترا، نماینده مردم لرستان در مجلس انتقادهایی صریح را در این زمینه مطرح کرد که در ادامه با پاسخ و عذرخواهی این بازیگر همراه شد. پس از این عذرخواهی، نماینده مردم لرستان نیز در تماسی تلفنی از این بازیگر برای ابراز خطا و عذرخواهی تشکر کرد.

معاون وزارت بهداشت: به احتمال زیاد هفته آینده در تهران محدودیت ها ادامه خواهد داشت: محسن فرهادی، معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، در برنامه تلویزیونی گفت: احتمالا تهران با پیش آگهی های آماری کماکان نارنجی خواهد بود. در جلسه ستاد بعدی طبیعتا همان محدودیت و تفویض اختیاری که در دو سه جلسه قبلی رئیس جمهور به وزارت بهداشت و وزارت کشور دادند، اعمال خواهد شد. وی افزود: به احتمال زیاد منع تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح نیز تمدید شود.

ایران مال به فروش گذاشته شد: قیمت پایه ۸۵ هزار میلیارد تومان: بانک آینده ۱۰۰ درصد سهام شرکت توسعه بین‌الملل ایران‌مال (مالک پروژه بازار بزرگ ایران – ایران مال) را از طریق مزایده به شکل نقد و اقساط می‌خواهد بفروشد. این آگهی توسط بانک آینده درحالی منتشر شده که پیش از این نیز بحث واگذاری ایران‌مال مطرح بود. قیمت پایه برای فروش ‎ایران مال ۸۵ هزار میلیارد تومان، معادل حدود ۳.۴ میلیارد دلار و حدود ۳ برابر بودجه سالیانه شهرداری تهران و یک بیستم بودجه کل کشور در سال ۱۳۹۹ است.

سی بی اس نیوز: آمریکا 2 بمب‌افکن را به خاورمیانه فرستاده است: شبکه سی بی اس به نقل از آنچه مقام‌های مطلع خواند گزارش داد که ایالات متحده بمب‌افکن‌هایی را برای اعمال بازدارندگی علیه ایران به خاورمیانه ارسال کرده است. در پی ترور دانشمند هسته ای شهید فخری زاده و بیم رژیم صیهونیستی و حامی آمریکایی اش از انتقام سخت ایران، دو بمب‌افکن آمریکایی B-52H روز پنج‌شنبه از آمریکا به سوی خاورمیانه راهی شدند. مقام‌های مطلع گزارش داده‌اند که این پیام مستقیم بازدارندگی به ایران است.

آخرین آمار کرونا در ایران، ۲۰ آذر ۹۹: سخنگوی وزارت بهداشت آخرین موارد شناسایی و فوتی ناشی از کووید-۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته را اعلام کرد و از ثبت ۱۰ هزار و ۴۰۳ ابتلای جدید خبر داد. دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز( ۲۰ آذر ۱۳۹۹ ) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰ هزار و ۴۰۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۱۴۵۸نفر از آنان بستری شدند. لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۸۴ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۵۱ هزار و ۴۹۶ نفر رسید. به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، در حال حاضر ۳۴ شهرستان در وضعیت قرمز، ۲۶۰ شهرستان نارنجی و ۱۵۴ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

پس از انگلیس و کانادا؛ عربستان هم مجوز استفاده از واکسن فایزر را صادر کرد: عربستان بدون اعلام یک برنامه زمان بندی شده اعلام کرد که مجوز استفاده از واکسن "فایزر - بیو ان تک" برای واکسیناسیون در مقابل ویروس کرونا را صادر کرده است. در بیانیه‌ای که این خبرگزارش منتشر کرد آمده است: سازمان کل غذا ودارو موافقت خود را برای ثبت واکسن فایزر "بیو آن‌تک" در عربستان اعلام کرده است. پیش از این نیز کانادا و انگلیس موافقت خود را برای استفاده از این واکسن اعلام کردند.

انتهای پیام/1005
منبع: انتخاب
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار